Utmaningen – Kårläger 2022

7 juni, 2022 av Rasmus Ringdahl

Under nationaldagshelgen gick årets kårläger av stapeln i Gammalkil. Temat för lägret var utmaningar.

Lägret smygstartade på fredagskvällen med tacos till middag och en mysig biokväll. Efter en god natts sömn så började lördagen med frukost. Lagom när frukosten var uppäten och disken diskad så hade alla andra scouter kommit fram och det var dags för en klassisk rundtur över området. När alla visste hur det såg ut så började vi resa läger, tält restes och en portal byggdes. Portalen blev imponerande med en stor ingång och plattform för att stå och hålla utkik ifrån!

Efter en lyckad förmiddag så vigdes eftermiddagen åt bad, middag och självklart ett lägerbål! Söndagen var även denna i vattnets tecken och efter frukost begav sig alla scouterna ner till Lillsjön där de fick göra olika aktiviteter under hela dagen. De fick bland annat spela kubb, testa på både Standup paddle board, Sup, och paddla. Scouterna badade som aldrig förr och när de kom hem var de trötta och glada.

Nu var det redan måndag och lägret började lida mot sitt slut men innan dess var det dags för utmaningarna. Scouterna delades in i patruller med blandade åldersgrupper och fick sina utmaningar tilldelade. Det var många olika utmaningar, allt ifrån att gissa vad som fanns i olika dolda kärl till att elda av ett rep och surra en stege. När scouterna löste sina utmaningar fick de ledtrådar som ledde till en skatt, skatten var självklart glass!

Lägret avslutades med att avsluta vårterminen genom en märkesutdelning.

Fler bilder från lägret hittar du på vår Facebooksida!
Bilderna är tagna av Amelie, Linda R och Rasmus.