Kårläger 2021

29 augusti, 2021 av Rasmus Ringdahl

Helgen 6 – 8 augusti hade kåren läger i Gammalkil. Lägret startade med att scouterna fick sätta upp tält och fick en rundtur längs tomten. När alla tält var uppsatta och scouterna fått mat i magen så var det dags för bad och lek vid Lillsjön. Vattnet var kallt med vädret var strålande!

När det började skymma så samlades alla scouter kring lägerelden och sjöng sånger. Innan läggdags fick scouterna gå ett ljusspår med både lyktor och ljusslingor.

Lördagen bjöd på lekar och aktiviteter vid Lillsjön. Det spelades kubb, krocket och scouterna testade på att paddla. Efter en heldag vid sjön var scouterna trötta och glada. Kvällen avslutades med Smores vid lägerelden.

På söndagen var det dags att åka hem. När scouterna hade packat ihop sina tält och ätit lunch så lekte de Ultimate-brännboll tillsammans med några ledare medan föräldrarna som hjälpt till under helgen passade då på att städa stugan.

Vi avslutade lägret med att hala flaggan och peppa oss in för höstterminen.