Filbyterrundan 2023

2 april, 2023 av Rasmus Ringdahl

Lördagen den 1:e april var det dags för Spårarscouterna att delta i distriktstävlingen Filbyterrundan.

Himlen var blå och solens strålar sken på det vårvintriga snölandskapet när scouterna samlades i Vidingsjö. Under tävlingen skulle de ge sig ut på en kortare vandring. Vandringen gick kring i de djupa och snötäckta skogarna kring motionscentret och under vandringen fick scouterna svara på kluriga frågor.

Paus

Med jämna mellanrum dök det upp kontroller där scoutpatrullen skulle lösa olika uppgifter. Scouterna fick bland annat  prova på livlina, lösa olika sammarbetsövningar och flera klurigheter

Det var glada miner på alla scouterna när de avslutade rundan med flaggan i topp.  Nöjda och glada åkte scouterna hem efter en märkesutdelning.