Gammalkil

Scoutstugan Gammalkil ligger väster om Nykil med natursköna miljö av både skogar och åkrar.

Gammalkil (G-kil) är vår scoutstuga. Den ligger en bit utanför Nykil, söder om Linköping, mitt i skogen men med gångavstånd till Lillsjön där det finns en badplats med brygga och sandstrand.

Stugan är stor där scouterna har ett eget loft ovanpå den stora salen med bord, stolar och öppen spis. Det finns även ett ledarrum med fyra sängar. Köket har spis och kyl samt varmvatten. WC med dusch och torkskåp finns inomhus och tvättrum samt torrdass finns i ett hus bredvid.

Utomhus finns det en stor gräsplan, eldstad, klockstapel, flaggstång och ett vindskydd som ligger en bit in i skogen, som också tillhör stugan. Det finns även 4 kanoter som går att hyras i samband med vistelsen.

Gammalkil går att hyra för både enskilda dagar, helger och hela veckor. Kontakta stugfogden för aktuell prislista.

Det går även se när stugan är bokad längst ner på sidan eller via bokningskalendern som finns i menyn.

Är du intresserad av att hyra Gammalkil?

Skicka ett mail med er förfrågan till gammalkil@stlarsscoutkar.se.

Karta