Scoutskjortan och dess märken är en stor del av vårat symboliska ramverk. De bidrar både till gemenskap och som motivation.

Förutom scoutskjortan och märken så har varje kår en halsduk. Halsduken får scouterna när de blir invigda i kåren. Detta brukar göras gemensamt en gång om året. S:t Lars scoutkårs halsduk är mörkblå med ljusblå kant.

Scoutskjortan

Scoutskjortan får scouterna köpa själv tillsammans med vissa grundläggande märken. Scoutskjortan kan man antingen köpas på scoutshoppen eller via deras ombud på Mörnersgatan 3B, ett stenkast ifrån S:t Larsgården.

Märkesplacering

När scouterna lär sig olika saker eller deltar i vissa aktiviteter såsom läger så får de märken. Det kan vara klurigt att veta var märkena ska placeras så därför kan du läsa om de olika märkenas placering nedan. Vill du skriva ut dokumentet eller bara spara ner det så går det att ladda ner den som PDF-fil längst ned på sidan.

Läs mer om märkessystemet!

[bifogade-filer]